Persbericht: Carrefour lanceert nieuwe premium banaan, ten voordele van Pink Ribbon

vfim6vmiycd2r57b1zfo_1.jpg

• Door korter transport kan banaan langer aan de plant rijpen
  • Betere smaak en meer vruchtvlees
  • € 1 per verkochte kist (18kg) wordt geschonken aan Pink Ribbon

Evere, dinsdag 12 september 2017 - Carrefour België is steeds op zoek naar innoverende producten met een meerwaarde, om in te spelen op de behoeften van de klant. Zo lanceert de retailer de Papillon-banaan, een premium banaan waarvan een deel van de opbrengst geschonken zal worden aan Pink Ribbon. Deze referentie zal de Chiquita-banaan vervangen die bij Carrefour in de Hypermarkten uit de rekken gaat.

Meer smaak en een kortere reistijd

De Papillon-banaan wordt geteeld in de vruchtbare vulkanische gronden van Zuid-Guatemala. De plantages zijn omringd door vulkaanruggen waardoor er een microklimaat heerst. Hierdoor heeft deze premium banaan het hele jaar door dezelfde hoogstaande kwaliteit, zowel qua uitzicht als qua smaak.

Het transport tussen Guatemala en de havens in Nederland of België duurt de helft minder lang dan bij andere bananen, wat betekent dat de Papillon-banaan later kan geoogst worden. Het fruit rijpt langer aan de plant, waardoor het meer natuurlijke suikers heeft. Dit komt de smaak uiteraard ten goede. Aangezien de schil van de Papillon-banaan dunner is, bevat deze banaan ook meer vruchtvlees dan andere bananen.

Carrefour België koos ervoor om samen te werken met de producent Papillon omdat zij, naast de kwaliteit van het product, bovendien het sociale luik hoog in het vaandel dragen. Naast verschillende sociale projecten, richtten zij scholen en ziekenhuizen op en werken ze volgens de principes van het Rain Forest Alliance label.

Ten voordele van Pink Ribbon

Vanuit verschillende opzichten gaat het dus om een echte premium banaan, waar bovendien nog een goed doel aan gekoppeld wordt. Carrefour België engageert zich om 1 euro per verkochte kist van 18kg bananen te schenken aan Pink Ribbon.

Deze vereniging, die sinds 4 jaar één van de vaste partners van Carrefour België is, heeft als missie om enerzijds borstkanker te bestrijden door het aanmoedigen van preventie en opsporing, anderzijds door te ijveren voor de verbetering van de levenskwaliteit van vrouwen en mannen die met de ziekte worden geconfronteerd, alsook hun omgeving. Een zaak die Carrefour, waar 71 % van het winkelpersoneel een vrouw is, bijzonder aanbelangt.

De Papillon-banaan ten voordele van Pink Ribbon zal verkocht worden aan 1,99 euro voor een verpakking van minimum 1 kg. Ondanks de extra gift aan Pink Ribbon en zijn premium kwaliteit is de banaan hiermee niet duurder dan andere.

Over Carrefour België:

Carrefour bekleedt een unieke positie in België dankzij zijn uiteenlopende winkelformats, zijn aanbod en de 11.500 gemotiveerde mannen en vrouwen die klaarstaan om de klant te helpen en hem te bieden wat hij nodig heeft om evenwichtig en aangenaam te leven.

Met 45 Carrefour Hypermarkten, meer dan 430 Markets, een tiental Easy’s, ongeveer 290 Express-winkels en 125 afhaalpunten voor Carrefour Drive, is Carrefour België de eerste en enige winkelketen die de klant in elke levens- en consumptiefase helpt.

Dankzij de lokale verankering in bijna elke gemeente en een uniek aanbod van 10.000 lokale en meer dan 2.200 Bio & Welzijnsproducten is Carrefour België de partner van het dagelijkse leven. Daarom doen dagelijks 650.000 klanten en jaarlijks zo’n 80% van de gezinnen in België hun inkopen bij Carrefour.

Carrefour België maakt deel uit van de Groupe Carrefour, de grootste voedingsretailer ter wereld met meer 380.000 medewerkers. De groep is met meer dan 12.000 winkels aanwezig in meer dan 30 landen en realiseerde in 2016 een omzet van 103,7 miljard euro onder enseigne.

Meer info op: press.carrefour.eu en @carrefour_bnews

Neem voor meer informatie contact op met Carrefour Belgium:

Baptiste van Outryve, 0493 241 884
baptiste_vanoutryve@carrefour.com