Pink Monday Campagne 2017

Hoe verzoen je borstkanker met een zelfstandig beroep?
Wat is Pink Monday? En waarvoor staat het? Hier alle praktische info op een rijtje.

 

nieuwsbrief.jpg

Maandag 25 september lanceerden we de nieuwste Pink Monday campagne die focust op zelfstandige ondernemers die borstkanker krijgen. Hierbij hoort ook een brochure en e-gids die antwoorden geven op de prangende vragen die zich kunnen stellen wanneer je als zelfstandige geconfronteerd wordt met borstkanker. De brochure werd mede mogelijk gemaakt door Unizo, UCM, Riziv-Inami en Vrije Universiteit Brussel. Je kan de e-gids hier downloaden. 

Daarnaast vragen we ook aandacht voor werknemers met borstkanker via een ethisch charter dat bedrijfsleiders kunnen ondertekenen en uithangen in het bedrijf. Onderteken en download het ethisch charter hier.

In de aanloop naar de Internationale Borstkankermaand in oktober lanceren we ook een Pink Monday wedstrijd in samenwerking met Unique Interim. Meedoen is simpel! Organiseer een Pink Monday op een maandag in oktober of november door een roze toets te geven aan je kledij en neem een groepsfoto met al je collega’s. De drie bedrijven die op hun foto’s het meest aantal likes op Facebook halen, winnen een Happy Healthy Prijs gesponsord door Unique Interim! Klik hier voor meer info en om in te schrijven.

Pink Monday is een initiatief van Pink Ribbon waarbij we de aandacht vestigen op de re-integratie van werknemers en zelfstandigen met borstkanker. Door middel van informatiebrochures willen we iedereen - werknemer, werkgever, zelfstandige, collega, zorgverleners, vrienden en familie - informeren over hoe iemand zich voor of na borstkankerbehandelingen zich terug als een vis in het water kan voelen op de werkvloer.

 

Interessante links:

Actua

VRT

Unizo

7sur7

Medi-Sphere

Le specialiste

 

Video: getuigenis Kristien Hemmerechts

 

Pink Monday