Oktobermaand

Oktober is de internationale borstkankermaand en dus doet Pink Ribbon er alles aan om aandacht te vragen voor borstkanker. Vanaf de nationale persconferentie op 20 september hield Pink Ribbon zo goed als dagelijks verschillende acties die de bevolking moet sensibiliseren voor preventie en opsporing van borstkanker. 

Het gezicht van de campagne 2016 was Kristien Hemmerechts. De auteur en docente overwon zelf borstkanker en hield notities bij van haar strijd die ze bundelde in haar nieuwe boek Er gebeurde dit, er gebeurde dat. Het boek verscheen midden september had een prominente rol tijdens de internationale borstkankermaand. Je kunt het boek nog steeds kopen in de Standaard Boekhandel

Natuurlijk werd er ook een nieuw lintje voorgesteld. Na couturier Edouard Vermeulen van het modehuis Natan, viel in 2016 de beurt aan juwelenontwerpster Christa Reniers. Het lintje werd dan ook een waar juweeltje! Het lintje werd voor €3 verkocht op verschillende distributiepunten. €2 ging integraal naar Pink Ribbon. Je kunt ons nu nog altijd steunen door ons een donatie te schenken. Hoe je dat doet, zie je hier

Wil je meer weten over onze acties en producten? Klik dan zeker op de artikels hieronder. 

Recent nieuws

Nadat het eerste Pink Ribbon-lintje vorig jaar werd gecreëerd door couturier Edouard Vermeulen van modehuis Natan, viel dit jaar de beurt aan de internationaal gerenommeerde juwelenontwerpster Christa Reniers. Het lintje is het symbool bij uitstek voor de strijd tegen borstkanker en wordt op nationale basis aangeboden aan het grote publiek vanaf dit najaar.