Estée Lauder

 

Estée Lauder Companies is ook in 2016 één van de hoofdpartners van Pink Ribbon. Het engagement van het bedrijf wordt geïnspireerd door Evelyn Lauder, schoondochter van de oprichtster van Estée Lauder Companies. Met haar moedige en vernieuwende Breast Cancer Awareness (BCA) Campaign stond ze mee aan de wieg van de creatie van de Pink Ribbon, het universele symbool voor borstgezondheid. De BCA-campagne is actief in meer dan 70 landen en heeft als missie om borstkanker te verslaan door het ondersteunen van onderwijs en medisch onderzoek. Het doel: een wereld zonder borstkanker!

Dit jaar verleent Estée Lauder Companies steun aan Pink Monday, een project waar de terugkeer naar het werk van borstkankerpatiënten centraal staat. Want, zelfs op het werk heeft borstkanker een impact! Bovenop de impact op de fysieke, emotionele, familie en sociale aspecten van het leven, heeft borstkanker ook enorme invloed op het werkleven van de patiënten en de daarbij horende werkomgeving. Voor sommige patiënten is hun werk hun steun. Ze willen hun werk tijdens de behandeling blijven uitoefenen. Anderen willen dat het werk een tijdje in wacht gezet wordt. Ook, op een gegeven moment realiseert zich men dat de taak niet als voorheen kan worden uitgevoerd en vraagt men ​​zich af wat de werkgever zal denken. Het is belangrijk dat de patiënten de veranderingen door de diagnose inhoudelijk met hun werkgever kunnen bespreken.

Het hele jaar door is maandag de dag dat de patiënten meestal weer aan het werk gaan na borstkanker. Daarom werden alle maandagen in de maanden oktober en november beschouwd als ‘Pink Mondays’. Dit zijn maandagen waarop bedrijven in België kunnen sensibiliseren voor een betere communicatie en dialoog over het onderwerp borstkanker, deze campagne vraagt ​​om solidariteit van alle moedige vrouwen die weer aan het werk gaan na de ziekte. Het project omsloeg een zeer praktische gids, gefinancierd en met steun van het RIZIV/INAMI, die hielp om advies te verlenen aan zowel werkgevers, werknemers en HR-afdeling, op het moment van de diagnose, tijdens de behandeling en wanneer het werk wordt hervat. De VBO/FED presenteerde ook een ethisch charter aan 50.000 van haar leden, waarbij Estée Lauder de eer kreeg om met trots het eerste charter te ondertekenen.

 

charter.jpg

 

Naar aanleiding van Pink Monday werd er op maandag 10 oktober door Estée Lauder Companies het evenement The House of Beauty georganiseerd. Het was een evenement dat de zintuigen prikkelde. De deelnemers konden er genieten van make-up lessen, hand- en oogmassages, nek- en schoudermassages, … en kwamen daarbij in handen van échte professionals. De make-up artiesten van Bobbi Brown, Smashbox en Max, de geurexperten van Jo Malone en de beauty professionals van Estée Lauder, Clinique, Tom Ford Beauty, Aveda, Origins en GlamGlow inspireerden enorm met hun professionele kennis en vaardigheden.

 

Naamloos-1.jpg

 

Gedurende het evenement werden er meer dan 500 behandelingen gegeven door professionals van Estée Lauder, waarvan elke donatie aan Pink Ribbon werd geschonken. Door het grote succes van de Pink Monday campagne gaat Pink Ribbon ook in 2017 door met sensibiliseren rond borstkanker met deze actie.

Pink Ribbon is Estée Lauder Companies dankbaar voor de jarenlange steun en wij sluiten ons graag aan bij deze wijze woorden van Evelyn Lauder: “It is really something that can never be done by only one person, it has to be done by a group”. 

www.bcacampaign.com

 

Cheque.jpg

Naamloos-2.jpg

Naamloos-3.jpg

Naamloos-4.jpg

 

 

PinkRibbon_Q.png

 

www.pinkmonday.be

Naast een weerslag op fysieke, emotionele, relationele, familiale en sociale aspecten van het leven, pleegt borstkanker ook een onmiskenbare aanslag op het beroepsleven van patiënten en hun werk. Voor sommigen is werk een houvast. Patiënten willen hun job kost wat kost blijven uitvoeren tijdens de behandeling.