“Het roze lintje verbindt ons nog sterker in deze veranderde wereld.”
Preventie Diagnose Behandeling06/03/2021 - De coronapandemie doet de wereld op haar grondvesten daveren. De angst voor het nieuwe virus is reëel, in het bijzonder bij kwetsbare groepen, waaronder vrouwen en mannen met borstkanker. In deze crisistijd versterkt Estée Lauder Companies haar engagement om de wereld borstkankervrij te maken, onder het strijdvaardige motto #TimeToEndBreastCancer.
"Sinds bijna 15 jaar ondersteunt Estée Lauder Companies Pink Ribbon België. Zij steunen daarmee projecten zoals Pink Monday, dat als doel heeft borstkankerpatiënten te re-integreren in de werkplek."
Het coronavirus slaat de wereld met verstomming, maar niet Estée Lauder Companies. De borstkankercampagne, in 1992 gestart door Evelyn Lauder (schoondochter van Estée), die ook het roze lintje co-creëerde, blijft onverminderd inzetten op het sensibiliseren van vrouwen en mannen, zorgverleners en wetenschappers om borstkanker uit de wereld te helpen. De wens van Evelyn Lauder, om levens te redden in de strijd tegen borstkanker, heeft in de voorbije 28 jaar mee geleid tot een vermindering van de sterfte door borstkanker in de Westerse wereld. In de Verenigde Staten daalde de borstkankersterfte sinds de jaren 80 met 40%. Vandaag richt de Breast Cancer Research Foundation (BCRF) extra pijlen op de ontwikkelingslanden, waar de meeste borstkankers nog steeds in een laat stadium gediagnosticeerd worden.
Sterk in fundraising
De Breast Cancer Research Foundation van Estée Lauder Companies verzamelde wereldwijd 89 miljoen dollar voor levensreddend onderzoek, sensibilisering en ondersteuning van de gezondheidszorg voor borstkanker. Daarmee financierde de Foundation 293 onderzoeksfondsen, steunt ze meer dan 60 borstkankerorganisaties en verdeelde ze 173 miljoen roze lintjes. De borstkankercampagne wordt met trots bijgestaan door vier prominente ambassadeurs, waaronder William Lauder, Executive Chairman van Estée Lauder Companies en de zoon van wijlen Evelyn Lauder, Elizabeth Hurley, bekende Britse actrice en model die haar rol in de borstkankercampagne zelf als haar belangrijkste taak erkent, Fabrizio Freda, President and Chief Executive Officer van Estée Lauder Companies, en Senior Vice President Bari Seiden-Young, van Estée Lauder Companies.
Isabelle De Cock, General Manager van Estée Lauder Companies Benelux
Over hun engagement: “Evelyn Lauder overleed in 2011, maar sindsdien is ons engagement alleen maar groter geworden. We ondernemen actie op drie fronten: we investeren middelen in onderzoek, we investeren in awareness én we investeren in de technologie die borstkankerpatiënten in de loop van hun behandeling ondersteunt. We willen dat de vrouwen zich goed in hun vel voelen. Met Estée Lauder Companies streven we uiteindelijk naar een kankervrije wereld.”
Content volgens thema
Gerelateerd
Doe een donatie
Donaties door particulieren gaan naar het Pink Ribbon Fonds, dat wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting.
Pink Support
Steun de strijd tegen borstkanker op jouw manier en organiseer een actie op het Pink Support Platform!
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van wat Pink Ribbon doet? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!