Banner

Pink is the new Blue

PINK IS THE NEW BLUE

Maandag. De start van een nieuwe werkweek, een nieuw begin. Heb jij het daar soms ook wat moeilijk mee? Volgens de Britse psycholoog Cliff Arnal is de derde maandag van januari de meest deprimerende dag van het jaar. De feestdagen liggen achter ons, het is koud en donker buiten en de lente is nog ver weg. Hij gaf deze sombere maandag daarom ook de naam ‘Blue Monday’.

Pink Ribbon wil daar graag iets aan veranderen en keert de rollen om. Van de meest deprimerende maandag van het jaar maken wij een Pink Monday. Dat is een dag vol hoop, steun en sensibilisering over borstkanker. De ziekte treft maar liefst 1 vrouw op 9 in de loop van haar leven en ook mannen blijven niet van de ziekte gespaard. Dat betekent dat ook jijzelf of iemand in je werkomgeving het slechte nieuws kan krijgen. Door op 17 januari 2022 samen met ons van Blue Monday een Pink Monday te maken, kan je het thema borstkanker aankaarten binnenin je bedrijf. Want een diagnose krijgen gaat door merg en been, en zet je hele leven op z’n kop. Laat je collega’s dus weten dat zij in zo’n geval op jou als bedrijf kunnen rekenen. De nodige ondersteuning en aandacht kunnen al een wereld van verschil maken.

HOE GEEF JE KLEUR AAN JOUW PINK MONDAY?

Wist je dat 1 kanker op 3 vermeden kan worden door een gezonde en evenwichtige levensstijl voorop te zetten? Organiseer daarom op 17 januari een lekkere healthy lunch samen met je collega’s. Of strek je benen tijdens een gezellige coffee break. In onze toolkit vind je tal van online en offline ideeën om jouw Pink Monday hoopvol, interessant en interactief te maken. Wij voorzien bovendien ook enkele leuke en informatieve filmpjes over de drie pijlers van Pink Ribbon: meer bewegen op het werk, de 9 alarmsignalen van borstkanker en een betere terugkeer naar het werk voor een getroffen collega. Zo maak je er meteen een hoopgevende en leerrijke dag van Heb je nog een roze das, sokken of trui in je kast liggen? Trek deze dan aan als een teken van steun. Door op een originele manier je Pink Monday vorm te geven, kan je alle vrouwen en mannen die strijden tegen de ziekte een extra hart onder de riem steken.

Organiseer een PM

BEN JIJ ER OOK KLAAR VOOR?

Wil je graag tonen dat jouw bedrijf zich mee inzet voor de strijd tegen borstkanker door van Blue Monday een Pink Monday te maken? Laat je gegevens dan hier achter en dan sturen wij je op 17 december 2021 een mail om je deelname te helpen activeren.

Doe een donatie

Donaties door particulieren gaan naar het Pink Ribbon Fonds, dat wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting.

Doneer

Deel je verhaal

Wil jij graag je verhaal posten op onze Pink Ribbon-website? Dat kan!

Schrijf mee

Word partner

Wil je als bedrijf Pink Ribbon steunen? Dat kan!

Word partner