bloomon
bloomon is de online bloemist voor verrassende boeketten - als cadeau of als abonnement. Van modern en luchtig tot compact en verfijnd: elk boeket is speciaal ontworpen door bloemstylisten en gevuld met de beste bloemen van het seizoen. De bloemen komen direct van de kweker en worden in de knop bezorgd. En dat betekent extra lang genieten: ze blijven minstens 10 dagen vers. bloomon is in 2014 opgericht en is actief in vijf markten: Nederland, Duitsland, België, Denemarken en het Verenigd Koninkrijk. Sinds april 2021 maakt bloomon deel uit van de Britse Bloom & Wild Group. bloomon is B Corp gecertificeerd en werkt sinds 2020 klimaatneutraal, gecertificeerd door Climate Neutral Group.
Pink Ribbon en bloomon slaan de handen in elkaar voor moederdag
Brussel, mei 2025 – Moederdag krijgt dit jaar een extra warme toets. bloomon, bekend om zijn stijlvolle bloemen aan huis, lanceert een exclusief Pink Ribbon-boeket met prachtige pioenen – dé bloem van de lente en symbool van vrouwelijkheid. Voor elk verkocht boeket gaat €2 naar Pink Ribbon, de nationale organisatie die zich inzet voor de strijd tegen borstkanker, waarmee 1 op de 8 vrouwen in België in de loop van hun leven geconfronteerd worden.

Een boeket geven wordt zo niet alleen een manier om jouw (plus)mama in de bloemetjes te zetten, maar ook een kans om andere vrouwen een hart onder de riem te steken. Twee goede daden in één: liefde geven én solidariteit tonen.
“We geloven dat bloemen mensen verbinden. Met dit Pink Ribbon peony bouquet kunnen onze bloomon klanten hun liefde tonen én tegelijk een verschil maken in het leven van vele vrouwen,” aldus Daniëlle Schoop, Brand Lead bij bloomon. “Met deze bloemen zeg je dus veel meer dan alleen 'ik zie je graag'.”
De keuze voor pioenrozen is geen toeval: deze bloem staat symbool voor liefde, vrouwelijkheid en kracht — waarden die perfect aansluiten bij de missie van Pink Ribbon. De opbrengst van de campagne ondersteunt concrete projecten rond preventie, vroegtijdige opsporing en zorg voor de levenskwaliteit van patiënten in België.
“Moederdag is hét moment om stil te staan bij de vrouwen die een speciale rol in ons leven spelen”, zegt Anne Soenen van Pink Ribbon. “Dankzij initiatieven zoals deze kunnen we onze werking blijven versterken en onze impact vergroten.”
Het perfecte moederdagcadeau, met impact
Of je nu kiest voor een boeket voor je mama, oma, vriendin of jezelf: dit Pink Ribbon-boeket is meer dan een klassiek cadeau. Het is een bloeiende boodschap van liefde én solidariteit.
Het exclusieve boeket is vanaf 22 april verkrijgbaar via de website van bloomon en wordt geleverd in heel België. De actie loopt tot en met Moederdag, op zondag 11 mei 2025.
Te koop via www.bloomon.be – zolang de voorraad strekt.