Logo Mondelez

Voedingsproducent Mondelēz International steunt Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker

Cijfers en feiten

Mondelēz International wordt een van de partners van Pink Ribbon, de nationale organisatie die zich inzet voor de vermindering van de impact van borstkanker. Mede dankzij deze financiële steun zet Pink Ribbon concrete projecten op die sensibiliseren rond preventie en vroegopsporing van borstkanker en het welzijn van patiënten en hun omgeving. De voedingsproducent zal ook eigen medewerkers engageren en consumenten sensibiliseren met verschillende acties zoals de Mammoquiz.

“Borstkanker is de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België. 1 vrouw op 9 wordt erdoor getroffen. Elke dag krijgen 29 vrouwen het verdict te horen en helaas sterven nog steeds dagelijks 6 vrouwen aan de gevolgen van borstkanker. Op dit moment vechten er in ons land maar liefst 100.000 vrouwen, samen met hun directe leefomgeving, tegen de ziekte. Het blijven onthutsende cijfers. Wij vinden de doelstellingen en acties van Pink Ribbon noodzakelijk, daarom steunen wij ten volle het doel van Pink Ribbon,” aldus Annick Verdegem, Communicatie & PR Director van Mondelez Belgium.

“14,8% van alle kankers in België zijn borstkankers. Jaarlijks komen er 11.852 nieuwe diagnoses van borstkanker bij.* Om te zorgen dat deze cijfers verminderen, om borstkanker zo vroeg mogelijk te kunnen opsporen en vrouwen en mannen die borstkanker krijgen te ondersteunen is de hulp van geëngageerde ondernemingen zeer welkom,” vult Brigitte Boonen, Executive Director van Pink Ribbon, aan.

Door haar medewerkers deel te laten nemen aan de verschillende initiatieven van de vzw die inzetten op borstkankerpreventie en -opsporing, draagt Mondelēz International bovendien bij aan het sensibiliseren van het eigen publiek. Zo lanceerde Pink Ribbon recent de website www.mammoquiz.be, een educatieve online quiz om via de digitale weg te sensibiliseren voor het risico op borstkanker, kennis te delen over de alarmsignalen die kunnen wijzen op de ziekte en te informeren over het bevolkingsonderzoek.

In mei lanceert Mondelēz International ook een specifieke campagne ten voordele van Pink Ribbon, die in alle warenhuizen te vinden zal zijn.

Pink Ribbon raadt aan om naar een evenwichtig voedingspatroon te streven en voldoende te bewegen. Zo kan je ook je gewicht beter onder controle houden. Obesitas is immers een risicofactor voor borstkanker. Natuurlijk mag je af en toe eens genieten van een extraatje, maar doe dit met mate zodat je voedingspatroon in evenwicht blijft.

*IARC Globocan 2018: http://gco.iarc.fr/today/data/factsheets/populations/56-belgium-fact-sheets.pdf

Doe een donatie

Donaties door particulieren gaan naar het Pink Ribbon Fonds, dat wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting.

Doneer

Deel je verhaal

Wil jij graag je verhaal posten op onze Pink Ribbon-website? Dat kan!

Schrijf mee

Word partner

Wil je als bedrijf Pink Ribbon steunen? Dat kan!

Word partner