Carrefour België
Carrefour België is al vele jaren een van de trouwe partners van Pink Ribbon, via verschillende acties, zoals met de verkoop van de roze lintjes en de Papillon bananen. Ook dit jaar organiseert de supermarktketen in oktober de actie ‘de solidaire afronding’ ten voordele van Pink Ribbon. In oktober vraagt Carrefour aan haar klanten om het bedrag van het kassaticket naar boven af te ronden om de strijd tegen borstkanker te steunen. Wie bijvoorbeeld voor een bedrag van 47,65 euro boodschappen heeft gedaan, kan dit vrijblijvend afronden naar 48 euro. De 35 cent wordt integraal geschonken aan Pink Ribbon. Het succes van deze actie staat of valt met het engagement van de kassamedewerkers die geduldig aan iedere klant die vraag stellen, en van de vele klanten die met hun kleine geste samen een groot verschil maken. Intussen kun je ook aan de selfscan kassa's je bedrag naar boven laten afronden voor het goede doel.
De acties die Pink Ribbon organiseert in de strijd tegen borstkanker en voor het draaglijker maken van het leven van borstkankerpatiënten worden op die manier voor een belangrijk stuk gedragen door de klanten in de meer dan 700 verkooppunten van Carrefour België.
02/02/2024 - Partner aan het woord: Carrefour
Carrefour België maakt borstkanker bespreekbaar op de werkvloer
Carrefour België, al 8 jaar partner van Pink Ribbon, nam op 15 januari deel aan Pink Monday. Het doel: borstkanker in het hele land bespreekbaar maken op de werkvloer. De deelname past binnen een nauw partnership tussen Carrefour België en Pink Ribbon dat de voorbije acht jaar al tal van sensibiliserings- en steunacties voortbracht.
Om borstkanker hoog op de agenda te houden, lanceert Pink Ribbon elk jaar een reeks campagnes gericht op preventie, vroegtijdige opsporing en psychosociale begeleiding van patiënten en hun naasten. Pink Monday is er één van en moedigt bedrijven aan om Blue Monday (15 januari), de dag die symbool staat voor de somberste dag van het jaar, een roze twist te geven. Pink Monday had op 15 januari extra aandacht voor borstkankerpreventie op de werkvloer en creëerde een moment van hoop en steun aan getroffen collega's. “Een kankerdiagnose roept veel vragen op, ook op werkvlak. Als werkgever is het cruciaal om dan een ondersteunende en toegankelijke rol te spelen als de getroffen medewerker daar nood aan heeft, zowel tijdens de behandeling als na de terugkeer naar het werk. Door mee te doen met Pink Monday, geven we een signaal dat borstkanker geen taboe is bij Carrefour België,” vertelt Pascal Léglise, Corporate Social Responsibility, Quality & Sustainable Development Director bij Carrefour.
Naast Pink Monday steunt Carrefour België ook andere acties van Pink Ribbon, waaronder De Roze Mars, het verdelen van het Pink Ribbon-lintje, een bananenactie, een lingerie-actie en een solidaire afrondingsactie tijdens de borstkankermaand. In 2023 brachten die samen 187.528 euro in het laatje voor de vzw.
06/10/2023 - Partner aan het woord: Carrefour
De solidaire actie van Carrefour
Carrefour België is al vele jaren één van de trouwe partners van Pink Ribbon, en dit via meerdere acties. Ook dit jaar organiseert de supermarktketen in oktober de actie ‘de solidaire afronding’ ten voordele van Pink Ribbon. In oktober vraagt Carrefour aan haar klanten om het bedrag van het kassaticket naar boven af te ronden om de strijd tegen borstkanker te steunen. Wie bijvoorbeeld voor een bedrag van 47,65 euro boodschappen heeft gedaan, kan dit vrijblijvend afronden naar 48 euro. De 35 cent wordt integraal geschonken aan Pink Ribbon. Het succes van deze actie staat of valt met het engagement van de kassamedewerkers die geduldig aan iedere klant die vraag stellen, en van de vele klanten die met hun kleine geste samen een groot verschil maken. De acties die Pink Ribbon organiseert in de strijd tegen borstkanker en voor het draaglijker maken van het leven van borstkankerpatiënten, worden op die manier voor een belangrijk stuk gedragen door de klanten in de meer dan 700 verkooppunten van Carrefour België.