Coralie Barbier ontwerpt Pink Ribbon 2019
Preventie Opsporing Diagnose Behandeling Na borstkanker Vriendschap Psychosociale zorgCoralie Barbier - ontwerpster van het Belgische creatieve label Mosaert dat ze samen met haar echtgenoot Paul ‘Stromae’ Van Haver runt - ontwierp het Pink Ribbon-lintje 2019 en steunt zo de vzw Pink Ribbon bij haar nieuwe oktobercampagne. Vandaag werd in Brussel het 5de ontwerp van het bekende roze lintje voorgesteld en lanceerde Pink Ribbon haar nieuwe campagne n.a.v. de Internationale Borstkankermaand. Coralie Barbier en Pink Ribbon vragen zo meer aandacht voor wat nog altijd de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België is.
Ontworpen door Coralie Barbier
Het Pink Ribbon-lintje van 2019 draagt de creatieve signatuur van Coralie Barbier, toonaangevend ontwerpster van het Belgische label Mosaert. Ze schaart zich hiermee achter de strijd tegen borstkanker. Borstkanker is de meest voorkomende kanker bij vrouwen in België. Ook vandaag krijgen 29 vrouwen het verdict te horen en sterven er 6 aan deze vreselijke ziekte. In ons land lijden maar liefst 100.000 vrouwen aan borstkanker. Het blijven onthutsende cijfers. De Pink Ribbon van Coralie symboliseert het oneindige: “Dit symbool vertegenwoordigt de grenzeloze en onverwoestbare kracht van alle vrouwen die door deze situatie gaan. Ook roept het de eeuwige liefde op die gedeeld wordt door alle getroffenen en de mensen om hen heen”, aldus Coralie Barbier.
We rekenen op de 8 anderen
Op de persconferentie lanceerde Pink Ribbon ook haar nieuwe campagne n.a.v. de Internationale Borstkankermaand (oktober). De nieuwe campagne draait rond solidariteit: 1 vrouw op 9 in België krijgt in de loop van haar leven borstkanker. De 8 anderen wil Pink Ribbon dit jaar in het bijzonder aanspreken. De vzw roept hen op om (ex)-borstkankerpatiënten een hart onder de riem te steken door zich solidair te tonen en de Pink Ribbon te dragen.
Geschiedenis van de Pink Ribbon
Evelyn Lauder, schoondochter van Estée Lauder, startte in 1992 de eerste Breast Cancer Awareness-campagne en creëerde het roze lintje. De Pink Ribbon werd het universele symbool voor borstgezondheid. Al 26 jaar brengt de Breast Cancer Awareness-campagne vrouwen en mannen samen uit alle hoeken van de wereld om zo het bewustzijn te vergroten, fondsen te werven en zinvolle projecten tegen borstkanker op te starten. Estée Lauder Companies is ook een historische en zeer gewaardeerde partner van Pink Ribbon in België. Sinds 2010 steunen zij de Belgische organisatie in haar lokale strijd tegen de ziekte.
In België gingen Edouard Vermeulen van Natan, juwelenontwerpster Christa Reniers, bloemenkunstenares Nele Ost en modeontwerper Raf Simons Coralie al vooraf als ontwerper van de Pink Ribbon.
Vanaf nu voert Pink Ribbon België een uitgebreide campagne waarin dit nieuwe roze lintje van Coralie Barbier centraal zal staan. Het Pink Ribbon-lintje is nationaal te koop bij liefst 13 distributiepartners: Estée Lauder Companies, Carrefour, Mayerline, Planet Parfum, Multipharma, Goodwill, Hunkemöller, Gamma, De Standaard Boekhandel, Terre Bleue, Natan, Spar en CASA. Ontdek hier jouw dichtsbijzijnde verkooppunt.
Een Pink Ribbon-lintje kost €3. Hiervan gaat €2 rechtstreeks naar het goede doel.
Content volgens thema
Gerelateerd
Doe een donatie
Donaties door particulieren gaan naar het Pink Ribbon Fonds, dat wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting.
Pink Support
Steun de strijd tegen borstkanker op jouw manier en organiseer een actie op het Pink Support Platform!
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van wat Pink Ribbon doet? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!