De eerste naaktkalender van Carrefour toont dat (borst)kanker meer doet dan in je kleren kruipen
Preventie Vriendschap Psychosociale zorgIn België krijgt één op acht vrouwen in de loop van haar leven borstkanker. Pink Ribbon strijdt al jaren tegen de ziekte door het aanmoedigen van preventie en tijdige opsporing en de focus te leggen op psychosociale zorg zodat de levenskwaliteit van patiënten en hun omgeving verbetert. Carrefour, al vier jaar structurele partner van Pink Ribbon, is zich hier ook zeer bewust van, en verkoopt dit jaar een speciale naaktkalender ten voordele van de borstkankerorganisatie.
Carrefour ontwierp dit jaar een unieke naaktkalender, onder de creatieve vleugels van de innemende fotografie van Lieve Blancquaert. 12 Carrefour medewerkers, allemaal mannen, gingen uit de kleren in de strijd tegen borstkanker. De mannen van Carrefour geven zich niet enkel fysiek bloot, maar hebben ook de moed bijeengeraapt om hun ervaring met (borst)kanker te delen. Op deze manier hopen zij dat anderen er steun uit kunnen halen. De opbrengst van deze naaktkalender (9,99€) gaat dan ook integraal naar Pink Ribbon.
De kalender draagt de naam “Heroes”, die rechtstreeks linkt met het Pink Ribbon lintje dat Raf Simons dit jaar ontwierp. “Heroes” verwijst bovendien naar de kracht en de moed van iedereen die te maken krijgt met borstkanker: de familie, vrienden, collega’s, … Het laat niemand koud wanneer er iets gebeurt met iemand die je graag ziet.
Deze kalender is een unieke gelegenheid om alle vrouwen (en mannen) te steunen die met borstkanker geconfronteerd worden en werden. Het is ook een eerbetoon aan alle collega-medewerkers van Carrefour die zich de voorbije jaren met veel overtuiging en daadkracht hebben ingezet voor Pink Ribbon. In november kleurt de kassazone steevast roze. De medewerkers prijsden de afgelopen jaren hun eigengemaakte boekjes met verhalen of recepten én lintjes aan, ten voordele van Pink Ribbon. Ook andere collega’s zetten zich achter de schermen al jaren in.
Bettina Geysen van Pink Ribbon: "Dat de grootste supermarktketen van het land samen met ons de strijd tegen borstkanker aangaat, betekent erg veel voor Pink Ribbon. Sinds vele jaren steunt Carrefour onze organisatie en daar zijn we heel erg dankbaar voor. Het gedurfde initiatief van deze 12 helden om zich bloot te geven voor de strijd tegen borstkanker is het bewijs van de diepe en pure betrokkenheid die bij de Carrefour-medewerkers leeft. Uit deze getuigenissen wordt duidelijk dat niet alleen patiënten echte HEROES zijn, maar dat ook mensen uit hun omgeving - die hen de nodige steun bieden - een heldenstatus verdienen.”
Content volgens thema
Gerelateerd
Doe een donatie
Donaties door particulieren gaan naar het Pink Ribbon Fonds, dat wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting.
Pink Support
Steun de strijd tegen borstkanker op jouw manier en organiseer een actie op het Pink Support Platform!
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van wat Pink Ribbon doet? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!