“Solidaire afronding” bij Carrefour levert € 122.522 op voor Pink Ribbon
Preventie18/10/2022 - Van 3 tot en met 16 oktober organiseerde Carrefour voor de tweede keer een solidaire afrondingsactie ten bate van Pink Ribbon, waarbij aan klanten werd gevraagd om hun aankoopbedrag naar boven af te ronden tot de volgende euro. Deze genereuze actie leverde € 122.522 op voor Pink Ribbon.
Carrefour, al 7 jaar lang trouwe en structurele partner van Pink Ribbon, steunt de organisatie geregeld met acties in haar winkels. In meer dan 700 verkooppunten stond oktober in het teken van de grote solidariteitscampagne “Reken af met borstkanker”. Voor de supermarktketen was dit de zesde “Solidaire Afronding”, de tweede keer ten voordele van Pink Ribbon. Dankzij de kleine bijdragen van vele klanten kon Carrefour vandaag een indrukwekkende gift van €122.522 overhandigen aan Pink Ribbon in de Hypermarkt Carrefour van Boncelles.
Deze eerste solidaire campagne vond plaats in februari 2021. Kassamedewerkers vroegen hun klanten of ze hun aankoopbedrag naar boven mochten afronden tot de volgende euro. Iemand die bijvoorbeeld 25,75 euro moest betalen, kon dat bedrag vrijblijvend afronden naar 26 euro. De 25 cent die erbij werd gerekend, ging dan integraal naar Pink Ribbon. Die eerste campagne was meteen een groot succes. Zoals het gezegde zo mooi luidt ‘vele kleintjes maken een groot’, zamelde de supermarktketen toen het fenomenale bedrag van
€ 447.026 in.
“De strijd tegen borstkanker ligt Carrefour nauw aan het hart. De ziekte treft helaas heel veel vrouwen en mannen in ons land, waaronder onze eigen medewerkers. De projecten die Pink Ribbon opzet om patiënten in hun traject te ondersteunen, zijn uitzonderlijk en van essentieel belang. Daarom is Carrefour België al jarenlang een trotse partner van de vzw en zoeken we elk jaar opnieuw naar manieren om te steunen. We zijn ervan overtuigd dat deze solidariteitscampagne het bewustzijn rond de ziekte bij onze klanten zal vergroten en we zo samen de strijd tegen borstkanker kunnen aangaan.” benadrukt Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België.
“Het betekent veel voor Pink Ribbon dat Carrefour zich bij ons aansluit in de strijd tegen borstkanker. Carrefour steunt al jaren onze organisatie en daar zijn we hen enorm dankbaar voor. De Solidaire Afrondingsactie was in 2022 een succes en we hopen dat dat in 2023 opnieuw het geval mag zijn voor Pink Ribbon”, aldus Hilde Debackere, gedelegeerd bestuurder van Pink Ribbon.
Deel het artikel hier:
Content volgens thema
Doe een donatie
Donaties door particulieren gaan naar het Pink Ribbon Fonds, dat wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting.
Pink Support
Steun de strijd tegen borstkanker op jouw manier en organiseer een actie op het Pink Support Platform!
Nieuwsbrief
Wil je op de hoogte blijven van wat Pink Ribbon doet? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!