De Watergroep

Watermakers stappen samen voor het goede doel!

De medewerkers van De Watergroep nemen al jaren deel aan de Roze Mars. Afgelopen editie in oktober, ging het bedrijf er honderd procent voor door een interne competitie te organiseren. En dat resulteerde in een eerste en derde plaats op het scorebord van de teams die het meeste sponsoring binnenhaalden.

Dat De Watergroep zich dit jaar zo inzette en deze eindstand haalt op het scorebord, is onder meer te danken aan werkneemster Anja Van de Walle. Sinds ze zelf herstellende is van borstkanker neemt ze al jaren trouw deel aan De Roze Mars. Zo vormde ze een team met enkele familieleden, maar ook al met een aantal collega’s. “Dit jaar schreef ik me ook samen met mijn vriend in voor de Walk for Pink Ribbon. Als extra uitdagingen wandelden we de route van 35 kilometer. De Waterbar van De Watergroep was daar ook van de partij”, vertelt Anja. Naarmate De Roze Mars in oktober naderde, nam ze het initiatief om nog meer collega’s aan het wandelen te zetten.

Bij De Watergroep was het enthousiasme meteen groot. De uitdaging om zoveel mogelijk stappen te zetten, sloot perfect aan op een lopend project binnen het bedrijf. “Oktober was onze welzijns- en veiligheidsmaand. Het was een maand vol opleidingen, workshops en uitgestippelde wandelingen om de kennis over veiligheid en welzijn bij onze collega’s te vergroten”, licht Van de Walle verder toe.

Watergroep2

Interne competitie

In Vlaanderen telt De Watergroep 1.650 medewerkers, die verspreid zijn over zeven directies. Onder het motto ‘Doe mee en verdedig jouw directie’ werden er evenveel teams ingeschreven voor De Roze Mars. Niet alleen om zoveel mogelijk te stappen, ook om zoveel mogelijk sponsoring binnen te halen. “Wandelen voor Pink Ribbon is altijd een persoonlijk verhaal. Iedereen die meedeed of sponsorde, had zijn eigen reden en verhaal over (borst)kanker”, klinkt het.

De Roze Mars groeide voor De Watergroep al snel uit tot een interne competitie. Zo prijkte er op de bedrijfswebsite een top vijf van deelnemers die het meeste aantal stappen hadden gezet. Voor heel wat ‘watermakers’ bleek dit toch een extra stimulans om zich in te zetten.

Om alles vlot te laten verlopen werd er per directie een ‘wandelkapitein’ aangesteld. Enerzijds leidde die het team organisatorisch, anderzijds zorgde die voor de nodige animo om meer te stappen of te sponsoren. “Een gesmaakte formule”, zegt Van de Walle. “Het bracht onze collega’s bij elkaar om zelfs in hun vrije tijd samen te wandelen.”

Uiteindelijk stapten de, in totaal, 171 deelnemende medewerkers maar liefst 5.663 euro bij elkaar voor het goede doel. De directie Distributie en Toevoer behaalde de gouden medaille en directie Bedrijfsondersteunende Diensten eindigde derde.

Deel dit artikel via:

Doe een donatie

Donaties door particulieren gaan naar het Pink Ribbon Fonds, dat wordt beheerd door de Koning Boudewijnstichting.

Doneer

Pink Support

Steun de strijd tegen borstkanker op jouw manier en organiseer een actie op het Pink Support Platform!

Zet een actie op

Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven van wat Pink Ribbon doet? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief