Carrefour
Carrefour België: een toegewijde en duurzame partner van Pink Ribbon
Met meer dan 700 winkels in België is Carrefour een belangrijke speler in de grootdistributie. Maar het merk beperkt zich niet tot het aanbieden van een ruime keuze aan producten: al 10 jaar lang steunt het Pink Ribbon in de strijd tegen borstkanker. Medewerkers, klanten en leveranciers zetten zich samen in.
Een duurzaam engagement
Elk jaar organiseert Carrefour concrete solidariteitsacties in zijn winkels: tijdelijke verkoop van producten in beperkte oplage, Pink Ribbon-lintjes en -armbanden, Papillons-bananen, lingerieacties of zelfs Solidair Afronden.
Dankzij deze initiatieven is er al meer dan 1,5 miljoen euro ingezameld voor Pink Ribbon, wat neerkomt op bijna een kwart van de totale fondsen van de vereniging sinds 2015.
Anne Soenen, secretaris-generaal van Pink Ribbon, legt de impact van deze steun uit:
"Dankzij de door Carrefour ingezamelde fondsen kan Pink Ribbon actief investeren in bewustmaking en preventie. Het bereik is enorm: meer dan 700 winkels waar kassamedewerkers elke dag met klanten praten over borstkanker. "
10 jaar partnerschap
Het partnerschap begon in 2015, toen medewerkers van Carrefour deelnamen aan de 20 km van Brussel om geld in te zamelen voor Pink Ribbon. Sindsdien is de betrokkenheid alleen maar gegroeid, zowel bij medewerkers als bij klanten en leveranciers.
In 2025, ter ere van 10 jaar samenwerking, brengt Carrefour naast zijn belangrijkste acties ook nieuwe producten in beperkte oplage op de markt. Deze campagnes financieren essentiële projecten, zoals het Kenniscentrum voor borstkanker of de online preventietool Mammoquiz.
Het succes van dit partnerschap is zowel te danken aan de betrokkenheid van de medewerkers als aan de vrijgevigheid van de klanten, die elk jaar deelnemen aan de solidaire afrondingen aan de kassa.

Gerelateerde artikels
Bekijk hier al onze artikels.